Favoritmat när jag spelar casino

Det finns mycket gott att njuta av som ändå är nyttigt. Mina favoriter framför datorn eller tv:n är havrekakor, scones, smoothie bowls eller proteinbars som jag bakar själv med olika nötter, fröer och torkad frukt. Att äta hälsosamt behöver inte vara tråkigt, och det finns flera nyttiga mellanmål som ger energi och som samtidigt är snälla mot både kroppen och plånboken.

Grönt är skönt

Satsa på en smoothie bowl för ett perfekt mellanmål som ger dig en full dos av frukt och grönt tillsammans med fröer, nötter och nyttiga gryn som håller igång magen och ger dig rikligt med energi. För en bra smoothie behöver du en stadig mixer med riktigt vassa knivar, gärna med en glaskanna som både är lätt att fylla, hälla ur och rengöra. Mixa banan eller avokado tillsammans med grekisk yoghurt, nötmjölk eller vatten för en bra bas och addera frukt och grönt som spenat, äpple, mango, jordgubbar, broccoli, gurka, blåbär och ingefära. Genom att testa olika kombinationer hittar du snabbt din egen personliga favorit. Sedan är det dags att toppa din smoothie bowl med nötter, frön eller skivad frukt, för ett riktigt ordentligt mellanmål som garanterat håller dig mätt länge. Detta är en perfekt kombination för mig eftersom att jag gillar att spela på Mr Green i mobilen. Grönt blir i det här fallet dubbelt så skönt.

Smörgåsar med en twist

Den gamla klassiska smörgåsen hänger fortfarande kvar och om du väljer att satsa på en modern variant av den gamla mackan kan du snabbt få ett nyttigt och gott mellanmål som ger energi som räcker länge. Tricket är att satsa på ett bra surdegsbröd som ger din smörgås en god bas, och sedan toppa mackan med hummus, avokado, lax eller skivad tomat. Bara fantasin sätter gränser och om du sedan väljer att strössla lite frön eller nötter ovanpå ger du smörgåsen extra nyttigheter. Om sötsuget sätter in kan du välja att bre lite jordnötssmör på en knäckebrödskiva och toppa med skivad banan – ett perfekt mellanmål som ger energi samtidigt som det är både gott och nyttigt.